| 1UP | You won't be able to respawn and get back into the fight after you die. |
|---|---|
| 死亡した際にリスポーンができなくなります。 | |
| A Dud | All explosives do 75% less damage to zombies. |
| すべての爆発物が与えるダメージが75%減少します。 | |
| All Flash, No Bang | There will be more primary and secondary weapons scattered throughout the level, but you won't find ammo crates. |
| PrimaryWeaponとSecondaryWeaponがマップ全体に散らばっていますが、代わりに弾薬ボックスがなくなります。 | |
| Ammo Dump | When reloding a weapon, all ammo left in the magazin will be lost. |
| リロードする際、弾倉に残っている全ての弾が破棄されます。 | |
| Asthma | You will slowly lose your health (3% per second) when sprinting. |
| 走ると徐々に体力が減少します。 | |
| Cannon Fodder | There will be no special zombies but zomie waves will be more numerous. |
| 特殊ゾンビが発生しなくなります。代わりにゾンビのウェーブが多くなります。 | |
| Chainsaw Massacre | Only chainsws are available as heavy weapons for the entire mission. |
| HeavyWeaponとして使用できるのがチェーンソーだけになります。(初期装備も落ちてるHeavyも全てチェーンソーになります。) | |
| Class Weakness: "X"(Slasher) | "X" will have 50% less health and will inflict 50% less damage to enemies. |
| "X"にはクラス名が入ります。指定されたクラスは体力が50%減少し、与えるダメージも50%減少します。 | |
| Comfort Zone | You will slowly lose your health (2% of health per second) when thereare no teammates within 5 meters (16 feet) of you for more than 5 seconds. |
| 5秒以上5m以内に味方がいないと徐々にダメージを受けます。 | |
| Crossbow Fiesta | Everyone gets a free crossbow and can't have ani other pirmary weapon |
| PrimaryWeaponとして使用できるのがクロスボウだけになります。(初期装備も落ちてるPrimaryも全てクロスボウになります。) | |
| Decenseless | You won't find any defense kits or defenses on the mission. |
| 防衛キットが見つけられなくなり、防衛フェンスもありません。 | |
| Elite Squad | You can encounter unusual zombies who are very hard to kill. The're very slow but they can instantly pin you down. |
| 体力が高い代わりに歩くのが遅い特殊なゾンビが大量に出現します。動きが緩慢な代わりに、攻撃を受けると即座に拘束されてしまいます。 | |
| Gun Shortage | The only new wapons you'll find on the mission are heavy weapons. Heavy weapons have twice more ammo. |
| HeavyWeaponしか見つからなくなる代わりに、HeavyWeaponの弾数が2倍になります。 | |
| Heavy Hitters | You'll find many more heavy weapons than usual on the mission |
| 普段よりもHeavyWeaponが出現しやすくなります。 | |
| Hunger | You will begin to slowly lose your health 10 seconds after your last zombie kill (0.5% of health per second). |
| ゾンビを倒した後10秒以内に別のゾンビを倒さないと、徐々に体力が減少します。 | |
| I Feel Your Pain | A randomly chosen player will have 100% more health, bur all damage taken by the team redirects to him. If he dies, it's game over. |
| ランダムに選ばれたプレイヤー(王冠マークがついているキャラクター)の体力が100%増加します。ただし、チームメイトが受けたダメージは全てそのプレイヤーが受けます。そのプレイヤーが死亡するとゲームオーバーになります。 | |
| Instadeath | When your health reaches zero, you will die instantly instead of being incapacitated first. |
| 体力が0になるとダウン状態になるのではなく即座に死亡します。 | |
| Iron Hide | Zombies are harder to stagger with bullet hits. |
| ゾンビが弾丸でよろめきにくくなります。 | |
| Just a Scratch | Zombies wont't take any damage from headshots. |
| ゾンビはヘッドショットのダメージボーナスを受けなくなります。 | |
| Light Waves | Zombies waves will be twice shorter. |
| ゾンビのウェーブが2倍短くなります。(半分になる?) | |
| Limited Reach | All firearms will deal insignificant damage on distance longer than 50 meters (165 feet) |
| すべての火器は、50mを超える距離では大きくダメージが減衰します。 | |
| Looter | You won't find equipment bags on the mission. but your equipment will be constantle regenerationg (100 seconds to replenish to maximum). |
| Equipmentバッグが見つからなくなる代わりに、100秒ごとにEquipmentを1個獲得します。 | |
| Looting is a Crime | You will find far fewer pickups in the mission. |
| 落ちている物すべてがすごく少なくなります。 | |
| Low Capacity | Primary and secondary weapon magazines are reduced by 50%. |
| PrimaryおよびSecondaryのマガジンが50%減少します。 | |
| Nemesis | You will be chased throughout the entire mission by a Bull that can't be killed. |
| 金色のブルが現れ、常に追われるようになります。倒すことはできませんが、スタンや弱点への攻撃でしばらく行動不能にすることができます。 | |
| Night Time | Many more idle zombies will be scattered througout the levels. |
| サボっているゾンビが大量に配置されています。 | |
| Perfect Condition | You can't die by being incapacitated, but every incapacitation will decrease your max health by 25% (but no less than 10% of it's original value) |
| 何回ダウン状態になっても死なないですが、ダウンするたびに最大体力が25%減少します。(最低値は元の体力の10%) | |
| Personal Space | You will slowly lose your health (2% of health per second) when there is at least one teammate within 5 meters (16 feet) of you for more than 5 seconds. |
| 5m以内にチームメイトが5秒以上いると、徐々に体力が減少します。 | |
| Pinned Down | you can be pinned to the ground by far fewer zombies than usual. |
| 通常ゾンビでも、はるかに少ない数で拘束されるようになります。 | |
| Restless Hordes | Zombie waves will arrive twice as often. |
| ゾンビのウェーブが2倍の頻度でやってきます。 | |
| Revenge | Team members will produce a huge explosion when they die. |
| チームメイトが死亡すると大爆発を起こします。 | |
| Rookie | All your class perks except for the first one won't work. |
| 最初のクラススキル以外のすべてのスキルが無効化されます。(クラスレベルが1相当になるということ) | |
| Slow | You can't sprint. |
| 走ることができません。 | |
| Shaky Hands | Shooting on the move and without aiming is extremely inaccurate. |
| 歩いているときや腰だめ撃ちの時の銃の正確性がとても下がります。 | |
| Small Pharma | You won't find any medical items on the mission. |
| 医療系アイテムが見つからなくなります。 | |
| Special Forces | Special zombies will arrive twice as often as usual but zombie waves will be smaller. |
| 特殊ゾンビが2倍出現しやすくなりますが、代わりにゾンビのウェーブが小さくなります。 | |
| Thief | No ammo crates, but each melee kill restores 3% of your primary and secondary weapon's ammo. +50% melee damage to zombies. |
| 弾薬ボックスが見つからなくなります。代わりに近接攻撃で敵を倒すと、PrimaryとSecondaryの弾が3%回復します。また、近接ダメージが50%増加します。 | |
| Treason | Friendly fire is tripled for the whole team. |
| フレンドリーファイアのダメージが3倍になります。 | |
| Undying | Special zombies will have twice as much health as usual. |
| 特殊ゾンビの体力が2倍になります。 | |
| Weakness | Melee attacks do 75% less damage than they normally would. |
| 近接攻撃のダメージが75%減少します。 | |
"Daily Challenge(デイリーチャレンジ)"や"Weekly Challenge(ウィークリーチャレンジ)"は、通常のステージに最大3つの縛りが追加される代わりに、報酬が増加するモードです。(Daily Challengeは3回クリアで報酬)
今回は、『World War Z: Aftermath』の"Daily Challenge(デイリーチャレンジ)"と"Weekly Challenge(ウィークリーチャレンジ)"の内容と翻訳がWikiに見つからなかったので、まとめてみました。
『World War Z: Aftermath』はコンシューマー版では日本語に対応していますので不要かと思いますが、Steam版は日本語に対応していません。
Steam版でプレイ、かつ英語が得意でない方向けのまとめとなっています。
"Daily (Weekly) Challenge"は、通常のマップに何らかのオプション(縛り)が最大3つ付く代わりに、報酬が増加するモードです。"Daily Challenge"は頻繁に内容が変更されます。3回クリアすると1日1回報酬がもらえます。
難易度は通常よりも上がりますがその分報酬もありますので、できそうであれば積極的に選択していくと良いと思います。ちなみに、Challengeモードの難易度Normalは一般のHard相当、ChallengeモードのHardは一般のInasane相当と言われています。
"Daily (Weekly) Challenge"は、最初のゲームモード選択画面やステージ選択画面でキーボードの"スペース"キーを押すと表示されます。
抜け落ちがあるかもしれませんが、見つけ次第加筆修正したいかと思います。
