"World War Z: Aftermath" は2023年8月に大型パッチ"Holy Terror" Updateが実装されました。そこで、各クラスに9個ずつクラススキルが追加されました。
スキルは従来のスキル群の下に追加され、今までは例えばLv1~3のスキルの中で3択で1つを選ぶ形でしたが、これからは4択で1つ選ぶ形になりました。
Steam版は日本語には対応していないため、各スキルの翻訳を記しておきます。
なお、そもそも原文がかなり短文なため、翻訳してもよく分からない効果のスキルもいくつかあります。ご了承ください。
(気づき次第修正したいと思います。)
GUNSLINGER
Special mag(1~3Lv列追加)
Penetration of all weapons is increased by 1 for 5seconds after killing by grenade.
グレネードで敵を倒すと、5秒間全ての武器の貫通力が1増加する。
Re-filling(4~6Lv列追加)
When reloading a fully unloaded primary weapon, the magazine fills up by an additional 15% of its size.
Primary Weaponの弾を使い切ってからリロードすると、マガジンサイズより15%多くマガジンに込められる。
S890(7~9Lv列追加)
Start with an S890 Combat Shotgun
S890 Combat Shotgun を初期装備として所持する。
Sort it all out(11~13Lv列追加)
Emptying the magazine of the primary weapon loads the secondary weapon with explosive rounds.
Primary weapon のマガジンを空にすると、Secondary weaponに炸裂弾が装填される。
Encore(14~16Lv列追加)
Instead of becoming incapacitated, you grant 75% temporary health boost and keep going.(cooldown 180 seconds)
(体力が0になって)ダウンしそうになった時、75%の一時体力を獲得してダウンを回避する。(クールタイム180秒)
Bad odor(17~19Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping a primary weapon.(cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒すと、Primary Weaponをドロップすることがある。(クールタイム180秒)
The more, the merrier(21~23Lv列追加)
Carried ammo capacity for primary and secondary weapons is increased by 5% for the entire team.
チーム全体の Primary Weapon および Secondary Weapon の携行弾薬数が5%増加する。
It's not over(24~26Lv列追加)
When you become the last of your team still standing your equipment is fully refilled.(cooldown 180 seconds)
チームで自分以外全員がダウンすると、Equipmentが完全に補充される。(クールタイム180秒)
I'm not alone(27~29Lv列追加)
Firearm damage increased by 10% for you and your team.
あなたとチームメイトの銃器の火力が10%増加する。
HELLRAISER
The perfectcomposition(1~3Lv列追加)
The explosion radius of c4 and Claymores is increased by 25%.
C4とクレイモアの爆発半径が25%増加する。
Impact grenades(4~6Lv列追加)
Projectiles fired from the Hailstorm MGL explode upon contact.
Hailstorm MGLから発射された弾は接触するとすぐに爆発する(バウンドしない)ようになる。
You've worn me out(7~9Lv列追加)
Killing enemies with equipment restores 2 ammunition for the Hailstorm MGL
Equipmentで敵を倒すと、Hailstorm MGLの弾が2回復する。
→クールタイム5秒ほど?あり
Smells like gunpowder(11~13Lv列追加)
All Hailstorm MGL within a 10meter will be automatically marked if you don't have heavy weapon.
Heavy weaponを所持していない場合、10メートル以内にあるHailstorm MGLが自動的にマーキングされる。
Shrapnel(14~16Lv列追加)
All your explosives can kill 10% more targets.
あなたの使用する爆発物の効果対象が10%増加する。
Free Refill III(17~19Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping a Hailstorm MGL grenade launcher. (cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、Hailstorm MGLをドロップすることがある(クールタイム180秒)
Alert red!(21~23Lv列追加)
The explosion of C4 also released deadly gas harmful to zombies.
C4が爆発したとき、マスキングガスも放出する。
Ride of the Valkyries(24~26Lv列追加)
Start with improved Multi-shot Rocket Launcher Commando, which kills 50% more zombies. All Multi-shot Rochet Launcher Commando pickups for you also improved.
改良された(同時キル数上限が50%増加)Multi-shot Rocket Launcher Commandoを初期装備で持つ。拾ったMulti-shot Rocket Launcher Commandoも改良されている。
All around is ashes(27~29Lv列追加)
The Thumper GL grenade luncher deals 25% increased damage.
Thumper GL(grenade luncher)のダメージが25%増加する。
MEDIC
Breathe deeply(1~3Lv列追加)
The rounds of the stim pistol are replaced with healing gas syringes that burest upon contact with surfaces, releasing healing gas that grants 75% temporary health boost to all players.
スティムピストルの弾がヒーリング(一時体力を得る)ガスに変更される。接触すると爆発し、範囲内にいると一時体力(最大75%)を徐々に得るガスを放出する。
→体力は回復せず一時体力のみを得る
Candy(4~6Lv列追加)
Reviving a teammate in battle restores one charg of equipment for both of you.
戦闘中にチームメイトを復活させると、両者のEquipmentを1回分ずつ回復する。
Take a break(7~9Lv列追加)
Using the Stim Pistol on a teammate also fully restores their stamina for melee strikes.
チームメイトにスティムピストルを使用すると、近接攻撃のスタミナが全回復する。
Trail of bread crumbs(11~13Lv列追加)
All medical items within a 10 meter will be automatically marked if you don't have any.
(回復アイテムを?)何も所持していない場合、10メートル以内にある回復アイテムが自動的にマーキングされる。
They don't need it at all(14~16Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping a medical item. (cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、回復アイテムをドロップすることがある(クールタイム180秒)
It was intentional(17~19Lv列追加)
After using the stim pistol, additional healing gas is released under the feet. (cooldown 30 seconds)
スティムピストルを使用したとき、追加でヒーリングガスを足元に発生させる。(クールタイム30秒)
→発生するのはMedicの足元
Just a scratch(21~23Lv列追加)
While under the effect of the Stim Pistol, the player receives 10% less damage from any source.
スティムピストルの影響下にある時、受けるダメージを10%減少する。
Too slowly(24~26Lv列追加)
While under the effect of the Stim Pistol, reload speed is additionally increased by 10%.
スティムピストルの影響下にある時、リロード速度が10%増加する。
Emergency measures(27~29Lv列追加)
Penetration of SMG is increased by 1 while the player's health is below 30%.
プレイヤーの体力が30%以下の時、SMGの貫通力が1増加する。
FIXER
It mgiht work(1~3Lv列追加)
With a 20% chance, you can restore a depleted automatic turret. (10% for the Horde mode)
20%の確率で、使い切ったオートタレットを修復する。(ホードモードでは10%)
→実際の効果は、「オートタレットを設置したとき20%の確率で消費しない」?
No need for instructions(4~6Lv列追加)
Automatic turrets placed by you and your allies deal 25% more damage.
あなたやあなたの仲間が設置したオートタレットは、25%ダメージが上昇する。
Cheer up(7~9Lv列追加)
After reviving a teammate, both of you refill one charge of equipment.
チームメイトを蘇生した後、2人のEquipmentを1回分ずつ回復する。
Scrap meatl... again(11~13Lv列追加)
All equipment bags within a 20 meters will be automatically marked if you have no charges of equipment.
Equipmentのストックが0の場合、20メートル以内にあるEquipmentが自動的にマーキングされる。
I am not a snack(14~16Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping an equipment bag. (cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、Equipmentをドロップすることがある。(クールタイム180秒)
Almost missed(17~19Lv列追加)
Damage to marked enemies is increased by 10% for you and your team.
あなたとあなたのチームは、マークされた敵へのダメージが10%増加する。
It Ain't Much but...(21~23Lv列追加)
The first 5% of ammo in the magazine of the entire team's primary weapons will be explosive.
チーム全体のPrimary Weaponのマガジン内の最初5%の弾薬は、炸裂弾になる。
Hidden pocket(24~26Lv列追加)
Using an equipment bag additionally restores ammutiotion of secondary weapon.
Equipmetを使用すると、Secondary Weaponの弾薬が回復する。
3 in 1(27~29Lv列追加)
The first use of a placed Supply bag will restore 10% health to you and your allies, but it reduces the number of uses by 1.
設置された支給バッグを使用する時、最初の1回はあなたとチームメイトの体力が10%回復する(使用回数が1回減る)
→支給バッグを最初に使用したとき、1回目は炸裂弾補充に加え、Fixerとチームメイトの体力が10%回復する。代わりに合計2回分使用回数が減る。
SLASHER
Crowd Control II(1~3Lv列追加)
Restores one equipment charge when health is below 35%.
体力が35%以下になると、Equipmentが1回復する。
Clear!(4~6Lv列追加)
Using the Stun Gun on a teammate who is pinned will get them to their feet.
ゾンビに押し倒されているチームメイトにスタンガンを使用すると、立ち上がらせることができる。
→ダウンしているチームメイトをスタンガンで蘇生すことができる。
Blood is boiling(7~9Lv列追加)
You deal 50% more damage to special zombies with a melee weapon of your health is below 35%.
体力が35%以下の場合、特殊ゾンビへの近接武器ダメージが50%増加する。
Where are you?(11~13Lv列追加)
All Lurkers within a 10 meters are automatically marked.
10m以内にいる全てのラーカーは自動的にマーキングされる。
Relentlessly(14~16Lv列追加)
Killing 10 zombies in rapid succession with a melee weapon restores 5% of your health. (cooldown 30 seconds)
近接武器で素早く10体のゾンビを倒すと、体力を5%回復する。(クールタイム30秒)
Thank you for the chance(17~19Lv列追加)
30% chance of using an Adrenaline without depletiong your supply.
アドレナリンを使用したとき、30%の確率で消費しない。
This is invigorationg(21~23Lv列追加)
Signatuire Strikes damage 1 more target.
シグネチャーストライク(近接攻撃時の特殊モーション)のターゲット数が1増加する。
ON one's own(24~26Lv列追加)
You refill one equipment charge every 60 seconds.
60秒ごとにEquipmentが1チャージされる。
Dead... reward(27~29Lv列追加)
Killing 10 zombies in rapid succession with a melee weapon restores 5% of your primary weapon's ammunition.
近接武器で素早く10体のゾンビを倒すと、Primary Weaponの弾薬を5%回復する。
EXTERMINATOR
Minefielid(1~3Lv列追加)
The maximum number of Claymores is increased by 1 but it can kill 15% less targets. Start with Claymore.
初期装備がクレイモアになる。クレイモアの携行数が1増加するが、効果対象が15%減少する。
Stop, drop, and roll(4~6Lv列追加)
When you become incapacitated, you ignite enemies around you.
自分の体力が0になった時、周囲の敵を発火させる。
Big Bang(7~9Lv列追加)
Start with imporoved Multi-shot Rocket Launcher Commando, which kills 50% more zombies. All Multi-shot Rocket Launcher Commando pickups for you also improved.
改良された(同時キル数上限が50%増加)Multi-shot Rocket Launcher Commandoを初期装備で持つ。拾ったMulti-shot Rocket Launcher Commandoも改良されている。
S890(11~13Lv列追加)
Start with an S890 Combat Shotgun.
S890 Combat Shotgun を初期装備として所持する。
Burnout(14~16Lv列追加)
During swarm attacks, fire damage is increased by 25%.
スォーム中、炎ダメージが25%増加する。
Heavy bone(17~19Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping MRL202 Commando. (cooldown 120 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、MRL202 Commando.をドロップすることがある(クールタイム120秒)
Nimble fingers(21~23Lv列追加)
Shotguns reload speed increased by 25%.
ショットガン系のリロード速度が25%増加する。
Impromptu(24~26Lv列追加)
Special zombies are stunned by the Molotov's splash.
火炎瓶の飛沫で特殊ゾンビがスタンするようになる。
Heavy stride(27~29Lv列追加)
Claymore mines explode twice with a delay of 5 seconds, but each explosion can kill 15% less targets. Start wich Claymore.
初期装備がクレイモアになる。クレイモアが5秒遅れて2回爆発するようになるが、効果対象が15%減少する。
→つまり0秒と5秒で2回爆発する
DRONEMASTER
Good boy(1~3Lv列追加)
The shocker of the quadcopter is replaced with a Stim Pistol. If the player doesn't have temporary health, the quadcopter shoots them with the stim pistol. Has 3 charges.
ドローンの弾がスティムピストルに変化する。プレイヤーが一時体力を所持していない場合、ドローンがスティムピストルを発射する。チャージ数3。
On a bender(4~6Lv列追加)
Your quadcopter will be equipped with a frag grenades and will drop them on large groups of enemies.
ドローンが破片手榴弾を装備し、敵の集団に使用する。
it's alive(7~9Lv列追加)
Tapping 'Use Equipment' button activates all remaining charges of drone's Stim Pistol plus an additional one, and will then be depleted. Only works if quadcopter is equipped with a Stim Pistol.
"Equipment使用ボタン"をタップすると、ドローンのスティムピストルを全て(さらに1発多く)使用する。スティムピストルを装備している場合のみ有効。
Scrap metal... again II(11~13Lv列追加)
All equipment bags within a 20 meters will be automatically marked if you have no charges of equipment.
Equipmentのチャージが0の場合、20メートル以内にあるEquipmentが自動的にマーキングされる。
Clear!(14~16Lv列追加)
When incapacitated, the quadcopter can revive you and will then be depleted. (cooldown 180 seconds)
自分の体力が0になった時、ドローンがあなたを蘇生し、その後消滅する。(クールタイム180秒)
Seems he fell here.(17~19Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping an equipment bag. (cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、Equipmentをドロップすることがある(クールタイム180秒)
Splasher(21~23Lv列追加)
Your quadcopter automatically disinfect you if you get hit by the infector's spit.
インフェクター(感染者)の唾液に当たった時、ドローンが自動的に消毒してくれる。
New battery(24~26Lv列追加)
With a 25% chance, the quadcopter doesn't consume battery power then using its ability.
ドローンがアビリティを使用したとき、25%の確率でバッテリーを消費しない。
Gathered my thoughts(27~29Lv列追加)
The player being followed by your quadcopter receives 25% more spring stamina.
あなたのドローンが追従しているプレイヤーはダッシュスタミナが25%増加する。
VANGUARD
Breakthrough!(1~3Lv列追加)
Hitting an enemy while using Shield Charge will grant you 75% temporary health.
シールドチャージが敵にヒットすると、75%の一時体力を獲得する。
Hoplite(4~6Lv列追加)
All teammates take 25% less damage if you hold the Shield Block within 5 meters of them
あなたがシールドブロック中、5m以内のチームメイトは受けるダメージが25%減少する。
Tax collector(7~9Lv列追加)
You refill 1 equipment charge for each specail zombie hit during a shield chage. (cooldown 30 seconds)
シールドチャージ中に特殊ゾンビにヒットするたびにEquipmentのチャージ数が1増加する。
Guard dog(11~13Lv列追加)
Start with improved Forest Warrior Chainsaw deals 50% more damage and has 50% more fuel. All Forest Warror Chainsaw pickups for you also improved.
改良された(ダメージが50%増加、燃料が50%増加)Forest Warrior Chainsawを初期装備で持つ。拾ったForest Warrior Chainsawも改良されている。
Special coating(14~16Lv列追加)
Passing near a temamate during a Shield Charge grants 75% temporary health boots to them.
シールドチャージ中にチームメイトの近くを通過すると、そのチームメイトに75%の一時体力を与える。
Bad odor II(17~19Lv列追加)
When killing a special zombie, there is a chance of dropping primary weapon. (cooldown 180 seconds)
特殊ゾンビを倒した時、Primary Weaponをドロップすることがある(クールタイム180秒)
Risen from the ashes(21~23Lv列追加)
When you become the last of your team still standing you grant temporary health. (cooldown 60 seconds)
チームで自分以外全員がダウンすると、一時体力を獲得する。(クールタイム60秒)
Reinforced metal(24~26Lv列追加)
While using Shield Block, all damage reduced by 5%.
シールドブロックを使用中、全てのダメージを5%軽減する。
Revenge(27~29Lv列追加)
You take 5% less damage for each killed or incapacitated teammates.
死亡、もしくはダウンした仲間1人ごとに5%ダメージを軽減する。